Triumph revizuieste in profunzime gama Bonnie, cu cel putin cinci modele diferite

Triumph Thruxton 2016

Gama de modele clasice a producatorului britanic a ramas, in mare, neschimbata de la aparitia ei. Motorul a crescut, a primit un sistem de alimentare prin injectie, dar la baza, Bonneville nu s-a modificat prea mult in cei 14 de cand a reaparut in gama Triumph.

Aparitia unor modele retro in gama altor producatori i-a convins pe britanici ca ar fi cazul sa vina cu ceva nou. Asta, dar si noile norme Euro 4. Pentru viitorul apropiat, Triumph a pregatit cel putin cinci modele noi in gama clasicelor cu cel putin doua versiuni de motorizare.

Cafe mania

Triumph street-tracker-2Primul model surprins de fotografi a fost un cafe racer, caruia presa internationala i-a atribuit numele Street Tracker, dupa ce britanicii au inregistrat oficial acest nume. Vorbim, cel mai probabil, de un inlocuitor al actualului Thruxton, cu pozitie de pilotaj sportiva dar de data asta si cu performante pe masura numelui. Se speculeaza ca noul motor, tot bicilindru, dar racit cu lichid, va avea o cilindree de 1100 cmc, suficient cat sa se apropie de performantele lui R NineT, noul standard in clasa retro. Si ca sa fim siguri ca modelul retro de la BMW este tinta noului Triumph, britanicii l-au echipat cu o suspensie si un sistem de franare similare cu ale acestuia, iar pe spate vedem amortizoare Ohlins cu rezervor separat. In paralel este testata si o versiune cu suspensii normale. Asadar, am putea vedea un Thruxton si un Thruxton R.

Cea mai noua aparitie a cafe racer-ului britanic a fost in cadrul unui shooting pentru Belstaff, alaturi de fotbalistul David Beckham. Vedem clar rezervorul cu totul nou, vedem motorul sensibil mai mare decat al actualului Bonnie si mai vedem si suspensiile cu specificatii moderne. Aparitia sa intr-un catalog oficial confirma intrucatva faptul ca avem de-a face cu un model ce va debuta in aceasta toamna la EICMA si nu doar cu un model de teste.

Bobber

Triumph Bobber 2016 02Al doilea model pe care l-am vazut in poze-spion, este un bobber cu suspensie spate pseudo rigida, care ar putea inlocui Speedmaster-ul actual. Motorul este, de asemenea, racit cu lichid, dar se pare ca cilindreea va ramane in acest caz la 865 cmc.

Nu este exclus ca pentru aceasta versiune sa existe doua variante de motorizare, versiunea de 1100 cmc urmand a primi si suspensii mai bune, dar si frana fata cu doua discuri, insa o asemenea versiune nu a fost inca surprinsa de fotografii spioni.

Clasicul absolut

Triumph-bonneville-2016 001Nici Bonneville-ul clasic nu ramane in urma. dupa cum reiese din imaginea alaturata, Triumph l-a dotat cu motor racit cu lichid si cu frana fata dublu disc.

Si in acest caz am putea vedea ambele versiuni de motorizare, 865 cmc pentru Bonneville si 1100 cmc pentru versiunea T100 (care ar putea deveni T140).  Ipoteza este sustinuta de faptul ca in unele imagini vedem motocicleta cu o anvelopa spate de 130-140 mm, iar in altele vedem o roata ceva mai lata.

Entry level Bonnie

Triumph-bonneville-2016 003 entryUltimul aparut pe scena este un entry level. Echipat cu versiunea mica a motorului racit cu lichid.

Pentru a putea atinge o zona de pret convenabila, Triumph a adoptat jante turnate si o frana fata cu un singur disc. Suspensiile sunt si ele in zona entry level.

Si al cincilea?

Avand in vedere ca pana si modelul entry level va primi motorul racit cu lichid, putem deduce ca nici Scrambler-ul nu va ramane in forma actuala. Mai ales daca ne gandim ca Ducati Scrambler i-a cam furat locul de prima donna. Mai mult, nici BMW nu sta cu mainile in san, versiunea ‘scramblerizata’ a lui R NineT fiind deja prezentata sub forma unui custom.

Asadar, Triumph Scrambler va primi un motor nou, probabil si un sistem de suspensii mai modern.

Cum ramane cu Street Tracker?

Acesta ar putea fi un al saselea model, unul cu totul nou in gama Triumph, plasat intre Bonneville-ul clasic si Scrambler. Acolo unde, sa fim seriosi, se cam plaseaza Scrambler-ul celor de la Ducati.

In terminologia custom-urilor denumirea Tracker este atribuita modelelor inspirate de cursele pe oval din SUA si nu cafe racer-elor.

De ce adopta Triumph racire cu lichid pentru gama de modele clasice?

Din cauza normelor Euro 4, obligatorii pentru toate modelele noi incepand cu 1 ianuarie 2016. Cu vechiul propulsor le-ar fi fost greu sa atinga limitele impuse de noile norme fara a reduce din performante, si cum un astfel de sacrificiu nu ar fi fost acceptat de piata, Triumph a ales sa adopte un sistem de racire cu lichid, destul de bine mascat de aripioarele de racire false de pe cilindri si chiulase.

Pentru ca legislatia europeana prevede o derogare pentru modelele aflate deja in productie, unele dintre modelele de mai sus ar putea intarzia, pentru a permite lichidarea stocurilor. Motoarele actuale vor putea fi vandute pana la finele lui 2016.

Comentarii

comentarii

Urmareste-ne si pe Facebookschliessen
oeffnen