Metal Gear Solid – Yamaha GTS by Scheffers Engineering

Scheffers Engineering Yamaha GTS 842x430

Mai bun nu inseamna intotdeauna MAI BUN… Nu, nu m-am scrantit. Istoria motociclismului abunda in exemple de motociclete senzationale, care, in ciuda aportului tehnologic considerabil, nu au reusit sa convinga nici clientii sa le cumpere si nici producatorii sa insiste pe drumul cel bun. Pur si simplu au fost mai bune, dar nu mai bune…

Yamaha GTS 1000 a fost un experiment al japonezilor de la Ywata cu suspensie fata “fara furca”, rolul acesteia fiind preluat de un complex sistem cu bascule si articulatii care elimina influetele franarii asupra suspensiei si directiei.

Din pacate, extravaganta tehnica nu a fost dublata si de una estetica, GTS-ul adoptand un design conservator chiar si pentru inceputul anilor ’90.

Aici a intervenit Roel Scheffers, un inginer olandez stabilit in Norvegia. Dupa ce “si-a facut mana” cu mai multe customuri ‘accesibile’, Roel a decis sa transforme un GTS intr-una dintre cele mai extravagante motociclete de pe sosea.

Artizanul nu s-a multumit sa dezbrace sport-touringul nipon ci a decis sa reconstruiasca totul in jurul motorului si a suspensiei fata.

Basculei monobrat de pe fata nu i se potrivea una conventionala pe spate, asa ca Roel a adaptat bascula de la un VFR 750, cu tot cu roata. Si ca sa nu fie doua roti diferite, pe fata a fost montata o roata spate de la o Honda NSR150, insa aceasta era prea ingusta asa ca a fost latita (janta, nu doar anvelopa).

Pentru a aduce performantele mai aproape de ce putea oferi motorul de la FZR, pentru GTS puterea fiind redusa de la 145 la 100 CP, constructorul a adoptat o admisie libera, un kit Dinojet stage 3 si o evacuare home-made cu finale IXIL.

Sistemul de racire a fost modificat, radiatorul de ulei curbat a fost montat sub bascula fata, iar instalatia electrica a fost simplificata si re-rutata.

Cand ti se pune un pitic pe creier si ai in minte un final, niciun compromis nu te poate multumi. Roel spune ca a construit de trei ori ansamblul rezervor-sa-codita pana sa ajunga la forma actuala.

Roel a urmarit un profil cat se poate de jos, asa ca in cel mai inalt punct, motocicleta masoara 82 cm.

Nu stiu daca in aceasta configuratie Yamaha GTS ar fi fost un succes, dar macar ar fi ramas in istorie ca o prezenta extravaganta, nu ca un experiment esuat.

Felicitari Roel Scheffers

Foto: Mark Meisner Motografie

Gasesti in shop.motorhead.ro 

Far oval HD V-Rod Style

 

Comentarii

comentarii

Urmareste-ne si pe Facebookschliessen
oeffnen