Laverda V6, un inorog din epoca de glorie a motociclismului european

Laverda V6 Concept

In anii ’60 motociclismul a avut una dintre perioadele de glorie iar asta s-a vazut in curse prin aparitia unora dintre cele mai extravagante concepe si motorizari. Vorbim despre motoare V6, sase in linie sau chiar V8. La sfarsitul anilor ’70 exuberanta designerilor de motociclete a inceput sa fie temperata de regulamentele diferitelor campionate. Motoarele cu 6 sau chiar 8 cilindri, in diferite forme au fost interzise din unele dintre cele mai importante competitii.

Unul dintre “inorogii” acelei perioade este Laverda V6 Racing Concept.

Laverda aparuse in anii ’50, cand Europa avea nevoie de motociclete pentru a se pune din nou in miscare. Primele modele au fost monocilindre economice de 75 cmc, dar in scurt timp gama avea sa evolueze catre motociclete sportive, la fel cum s-a intamplat si cu Ducati.

“Perla Coroanei” avea sa se nasca in 1977 sub forma unui concept echipat cu motor V6 asezat longitudinal. Motocicleta, construita pentru a testa noi tehnologii cu ajutorul unui fost inginer de la Maserati, avea sa ajunga in cursa de anduranta Bol d’Or in 1978. Desi pe linia dreapta a circuitului Paul Ricard, denumita ‘Mistral straight’, Laverda a inregistrat o viteza de 283 km/h gratie celor 145 CP, cele aproape 250 kg (la plin) au cantarit destul de greu in ecuatie. Prototipul italian nu a reusit sa termine cursa din motive tehnice. A revenit in 1979, dar regulamentul s-a schimbat si nu a mai putut participa.

Motorul cu sase cilindri era alimentat de o baterie de carburatoare verticale, puterea maxima fiind de 160 CP. Pentru ca la acea vreme o astfel de putere era greu de gestionat, motorul a fost de-tunat pana la 145 CP, o valoare care nu ar fi de ignoarat nici in zilele noastre. Pentru a contracara momentul de rotatie al motorului longitudinal, ambreiajul avea un sens de rotatie invers. Suspensia spate era astfel conceputa incat efectul, de rigidizare al cardanului sa fie atenuat.

Din pacate anii ’80 au adus declinul industriei moto europene si ca urmare, Laverda V6 a ramas un “laborator”.

via: Laverdacorse

Laverda V6 Concept - 5 Laverda V6 Concept - 6 Laverda V6 Concept - 4 Laverda V6 Concept - 3 Laverda V6 Concept - 2 Laverda V6 Concept - 1

Comentarii

comentarii

Urmareste-ne si pe Facebookschliessen
oeffnen