Herr Fritz, parintele tuturor BMW-urilor

In  timpul primului razboi mondial Rapp Motorenwerke si-a format un renume printre producatorii de motoare de avion, dar,  pentru ca Germania a pierdut razboiul si a acceptat printre conditiile de capitulate sa renunte la tot ce inseamna industrie de razboi, a trebuit sa isi gaseasca un al domeniu de activitate. Spre norocul nostru, compania a ales sa produca motociclete. Dupa 90 de ani este unul dintre cele mai puternice nume din industria auto/moto: BMW sau Bayerische Motoren Werke AG.

R32, sau Fritz, a fost prima motocicleta care a purtat numele BMW si a fost un adevarat succes. Reteta s-a dovedit a fi atat de buna incat unele elemente se pastreaza inca la modelele seriei R.

Primul boxer produs de BMW avea ca destinatie un generator de curent portabil, dar si-a gasit menirea in cadrul unei motociclete Victoria. Bavarezii au avut curajul sa puna motorul “de-a latul” si sa demonstreze ca cei doi cilindri nu se vor rupe, ca pilotul nu isi va arde picioarele, iar in schimb cilindrii se vor raci corespunzator şi transmisia prin cardan va elimina curelele rupte.

Motorul de 494 cmc  furniza o putere maxima de 8,5 CP şi putea propulsa motocicleta de 122 kg pana la 95 km/h, folosind o cutie de viteze cu 3 trepte. Si asta cu un consum de numai 3 litri la 100 km. Vezi aici specificatii complete

R32 s-a produs intre 1923 si 192mark. Peste 3.000 de unitati au fost vandute in aceasta perioada la pretul de 2.200 RM (reichsmark), un pret la care se puteau gasi chiar si unele masini. In 1926 a aparut BMW R42, dar despre asta in episoul urmator.

Pana la cei 125 CP ai noului GS e cale lunga, dar chiar si dupa 90 de ani, in ciuda evolutiei contiune, boxerul BMW si-a pastrat identitatea.

Comentarii

comentarii

Urmareste-ne si pe Facebookschliessen
oeffnen